Publikationen

2019

Pircher Verdorfer, A., & Peus, C. (in press). Leading by Example: Testing a Moderated Mediation Model of Ethical Leadership, Value Congruence, and Followers’ Openness to Ethical Influence. Business Ethics: A European Review.

Egorov, M., Kalshoven, K., Pircher Verdorfer, A., & Peus, C. (2019). It’s a match: Moralization and the effects of moral foundations congruence on ethical and unethical leadership perception. Journal of Business Ethics. Advance online publication. doi:10.1007/s10551-019-04178-9

Egorov, M., Pircher Verdorfer, A., & Peus, C. (2019). Taming the Emotional Dog: Moral Intuition and Ethically-Oriented Leader Development. Journal of Business Ethics, 160(3), 817-834. doi:10.1007/s10551-018-3876-4

Hentschel T., Heilman, M. & Peus, C. (2019). The multiple dimensions of gender stereotypes: A current look at men’s and women’s characterizations of others and themselves. Frontiers in Psychology, 10(11). doi:10.3389/fpsyg.2019.00011.

Hubner, S., Benz, T., & Peus, C. (2019). Chancen und Herausforderungen beim Einsatz von Robotern in Führungsrollen. PERSONALquarterly, 03/2019, 28-32.

2018

Peus, C. (2018). Fortschritt durch Vielfalt. Ansatzpunkte für das Diversitätsmanagement an Hochschulen. Forschung & Lehre, 03/2018, 206-208.

Peus, C., Hubner, S., Dutz, R., & Rehbock, S. (Hrsg.) (2018). Erfolgsfaktoren für wissenschaftliche Karrieren (Editorial). Hochschulmanagement, 03/2018. ISSN: 1860-3025.

Braun, S., Aydin, N., Frey, D., & Peus, C. (2018). Leader narcissism predicts malicious envy and supervisor-targeted counterproductive work behavior - Evidence from field and experimental research. Journal of Business Ethics, 151(3), 725-741. doi:10.1007/s10551-016-3224-5

Braun, S., Peus, C., & Frey, D. (2018). Connectionism in action: Exploring the links between leader prototypes, leader gender, and perceptions of authentic leadership. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 149, 129-144. doi:10.1016/j.obhdp.2018.10.003

Braun, S., & Peus, C. (2018). Crossover of work–life balance perceptions: Does authentic leadership matter? Journal of Business Ethics, 149(4), 875-893. doi:10.1007/s10551-016-3078-x

Dutz, R., Hubner, S., & Peus, C. (2018). Der Einfluss der Darstellung unterschiedlicher Organisationskulturen in Stellenausschreibungen für MINT-Professuren. Hochschulmanagement, 03/2018, 74-80. ISSN: 1860-3025.

Hentschel, T., Braun, S., Peus, C., & Frey, D. (2018). The communality-bonus effect for male transformational leaders – leadership style, gender, and promotability. European Journal of Work and Organizational Psychology, 27(1), 112-125. doi:10.1080/1359432X.2017.1402759

Hentschel, T., Horvath, L. K., Peus, C. & Sczesny, S. (2018). Kick-starting female careers: Attracting women to entrepreneurship programs. Journal of Personnel Psychology, 17(4), 193-203. doi:10.1027/1866-5888/a000209

Knipfer, K., Schreiner, E., Schmid, E., & Peus, C. (2018). The performance of pre-founding entrepreneurial teams: The importance of learning and leadership. Applied Psychology: An International Review, 67(3), 401–427. doi:10.1111/apps.12126

Kraft, A., Sparr, J. L., & Peus, C. (2018). Giving and making sense about change: The back and forth between leaders and employees. Journal of Business & Psychology, 33(1), 71-87. doi:10.1007/s10869-016-9474-5

Schmid, E., Pircher Verdorfer, A., & Peus, C. (2018). Different shades–different effects? Consequences of different types of destructive leadership. Frontiers in Psychology, 9, 1289 [Special Issue: Fifty Shades of Grey: Exploring the Dark Sides of Leadership and Followership]. doi:10.3389/fpsyg.2018.01289

2017

Peus, C., Knipfer, K., & Schmid, E. (2017). Effektive Führung steht im Zentrum. In M. Lemmens, P. Horváth, & M. Seiter (Hrsg.), Wissenschaftsmanagement – Handbuch und Kommentar (S. 32–45). Bonn, Germany: Lemmens Medien GmbH.

Peus, C. (2017). Führend Wissen schaffen – Herausforderungen bei der Organisation eines Lehrstuhls. Forschung & Lehre, 08/2017, 680-682.

Hentschel, T., Braun, S. & Peus, C. (2017). Warum wird sie nicht Führungskraft? Geschlecht und Karriereentwicklung. In S. Kauffeld & D. Spurk (Hrsg.) Handbuch Karriere und Laufbahnmanagement (S. 1-31). Heidelberg: Springer.

Hubner, S. & Peus, C. (2017). Das Führungspotenzial von MINT-Wissenschaftler/innen erkennen und fördern. Personal in Hochschule und Wissenschaft entwickeln, 1/2017.

Schmid E., Knipfer K., & Peus C. (2017). Führend forschen und forschend führen – Empirische Ergebnisse zur Führung in der Wissenschaft. In Truniger, L. (Hrsg.), Führen in Hochschulen (S. 123-132). Wiesbaden: Springer Gabler.

Schmid, E., & Peus, C. (2017). Mitarbeiter als Mittel zum Zweck: Wie ausnutzende Führung wirkt. Wirtschaftspsychologie Aktuell, 1/2017, 24-28.

Schmid*, E., Pircher Verdorfer*, A., & Peus, C. (2017). Schedding light on leaders' self-interest: Theory and measurement of exploitative leadership. Journal of Management, 45(4), 1401–1433. doi:10.1177/0149206317707810 [*equal contribution].

Shaughnessy, B. A., Braun, S., Hentschel, T., & Peus, C. (2017). Diverse and just? The role of quota-based selection policies on organizational outcomes. European Journal of Social Psychology, 46(7), 880-890. doi:10.1002/ejsp.2208

2016

Peus, C. (2016). Klassiker der Organisationsforschung: J. Richard Hackman. OrganisationsEntwicklung, 1/2016, 100-105.

Peus, C., Braun, S., & Schyns, B. (Eds.) (2016). Leadership lessons from compelling contexts (Monographs in Leadership and Management, Volume 8). Bingley: Emerald Group Publishing Limited.

Peus, C., Knipfer, K., & Schmid, E. (2016). Erfolgsfaktor effektive Mitarbeiterführung [Leadership - A key success factor]. Wissenschaftsmanagement, 1/2016, 20–23.

Hentschel, T., Peus, C., Braun, S. & Frey, D. (2016). Personalsuche: Profis ans Werk. Unabhängige deutsche Universitätszeitung (DUZ) Karriere Letter, 7/2016, 1-3.

Braun, S., Hentschel, T., Peus, C. & Frey, D. (2016). Geschlechtsunterschiede und Geschlechtsstereotype [Gender differences and gender stereotypes]. In H.-W. Bierhoff, & D. Frey (Hrsg.), Enzyklopädie der Psychologie, Sozialpsychologie [Encyclopedia of Psychology, Social Psychology] (S. 759-793). Göttingen: Hogrefe.

Braun, S., Peus, C., Frey, D., & Knipfer, K. (2016). Leadership in academia: Individual and collective approaches to the quest for creativity and innovation. In C. Peus, S. Braun, & B. Schyns (Eds.), Leadership lessons from compelling contexts (Monographs in Leadership and Management, Volume 8, pp. 349-365). Bingley, UK: Emerald Group Publishing Limited.

2015

Peus, C., Braun, S., & Knipfer, K. (2015). On becoming a leader in Asia and America: Empirical evidence from women managers. The Leadership Quarterly, 26, 55-67. doi:10.1016/j.leaqua.2014.08.004

Peus, C., Braun, S., & Frey, S. (2015). Leadership Style Assessment. Ein Situational Judgement Test zur Erfassung von Führungsstilen. Göttingen: Hogrefe.

Peus, C., Braun, S., Hentschel, T., & Frey, D. (2015). Personalauswahl in der Wissenschaft - Evidenzbasierte Methoden und Impulse für die Praxis. Heidelberg: Springer.

Peus, C., Braun, S. & Aydin, N. (2015). Führung anders denken. Neid in Unternehmen: Fluch oder Fortschrittsmotor? RHI-Wissenswert, Nr. 8. München: Roman Herzog Institut.

Peus, C., Welpe, I., Weisweiler, S. & Frey, D. (2015). Führung an Hochschulen. In J. Felfe (Hrsg.), Trends der psychologischen Führungsforschung (S. 527-539). Göttingen: Hogrefe.

Peus, C., Wesche, J. & Braun, S. (2015). Authentic Leadership. In J. Felfe (Hrsg.), Trends der psychologischen Führungsforschung (S. 15-26). Göttingen: Hogrefe.

Braun, S., Hentschel, T., Peus, C., & Frey, D. (2015). Chancengleichheit durch professionelle Personalauswahl in der Wissenschaft. In C. Peus, S. Braun, T. Hentschel & D. Frey (Hrsg.), Personalauswahl in der Wissenschaft - Evidenzbasierte Methoden und Impulse für die Praxis (S. 29 - 48). Heidelberg: Springer.

Frey, D., Braun, S., & Peus, C. (2015). Herausforderungen in der Personalauswahl in der Wissenschaft: Berufungsverfahren an deutschen Universitäten. In C. Peus, S. Braun, T. Hentschel & D. Frey (Hrsg.), Personalauswahl in der Wissenschaft - Evidenzbasierte Methoden und Impulse für die Praxis (S. 3 - 14). Heidelberg: Springer.

Knipfer, K., & Peus, C. (2015). Evidenzbasierte Förderung von Führungskompetenzen als Erfolgsfaktor für Wissenschaftseinrichtungen (Evidence-based leadership development - A success factor in research organizations). Personal- und Organisationsentwicklung in Einrichtungen der Lehre und Forschung, Doppelheft 2+3, 61-64.

Kraft, A., Sparr, J. L., & Peus, C. (2015). The critical role of moderators in leader sensegiving: A literature review. Journal of Change Management, 15(4), 308-331. doi:10.1080/14697017.2015.1091372

Pircher Verdorfer, A. & Peus, C. (2015). Servant Leadership. In J. Felfe (Hrsg.), Trends der psychologischen Führungsforschung (S. 67-77). Göttingen: Hogrefe.

Schmid, E., Knipfer, K., & Peus, C. (2015). Wissen alleine reicht nicht. Förderung von Selbst(lern)kompetenzen in der Führungskräfteentwicklung: Executive-MBA-Ausbildung an der TUM School of Management. PERSONALFÜHRUNG, 1/2015, 50–57.

Standifer, R., Raes, A., Peus, C., Santos, C., & Passos, A. (2015). Time in teams: Cognitions, conflict, and team satisfaction. Journal of Managerial Psychology, 30(6), 692-708. doi:10.1108/JMP-09-2012-0278

2014

Peus, C. (2014). Feedback für den Chef. Unabhängige deutsche Universitätszeitung (DUZ), 12, 73-75.

Peus, C. & Braun, S. (2014). Der Wert der Werte - Zu empirischer Evidenz ethikorientierter Führung und Leistung in Unternehmen. In J. Sauer & A. Cisik (Hrsg.), In Deutschland führen die Falschen. Wie sich Unternehmen ändern müssen (S. 489–508). Berlin: Bundesverband der Personalmanager.

Peus, C., Hentschel, T., & Braun, S. (2014). Erfolgsfaktor Personalauswahl: Talente für die Wissenschaft gewinnen. In N. Hille & B. Langer (Hrsg.), Geschlechtergerechte Personalentwicklung an Hochschulen. Maßnahmen und Herausforderungen (S. 173-195). Baden-Baden: Nomos.

Braun, S. & Peus C. (2014). Wertschöpfung durch Werte? Vom Nutzen ethikorientierter Führung. PERSONALquarterly, 1/2014, 28-33.

Kastenmüller, A., Aydin, N., Frey, D., Traut-Mattausch, E., Peus, C. & Fischer, P. (2014). Terrorist threat and employees perceived ability to cope with organizational change. Journal of Applied Social Psychology, 44(6), 423-432.

Pircher Verdorfer, A. & Peus, C. (2014). The measurement of servant leadership: Validation of a german version of the servant leadership survey (SLS). Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie, 58(1), 1-16. doi:10.1026/0932-4089/a000133

Pircher Verdorfer, A., Van Dierendonck, D., & Peus, C. (2014). Servant Leadership aus wissenschaftlicher Sicht: Erfahrungen mit dem Servant Leadership Survey (SLS). In H. Hinterhuber, A.Pircher-Friedrich, R. Reinhardt, & L. Schnorrenberg, L., Servant Leadership – Prinzipien dienender Unternehmensführung (pp. 93-112) Berlin: Schmidt.

2013

Peus, C., Braun, S., & Frey, D. (2013). Situation-based measurement of the full range of leadership model - Development and validation of a situational judgement test. The Leadership Quarterly, 24, 777-795. doi:10.1016/j.leaqua.2013.07.006

Peus, C. & Pircher Verdorfer, A. (2013). Business and ethics: Ingredients for great leadership. The European Business Review, Jan 2013, 19-23.

Braun, S.*, Peus, C.*, Weisweiler, S., & Frey, D. (2013). Transformational leadership, job satisfaction, and team performance: A multilevel mediation model of trust. The Leadership Quarterly, 24, 270-283. doi:10.1016/j.leaqua.2012.11.006 [*equal contribution]

2012

Peus, C. (2012). Giving wings to your leadership style. IESE Insight, 13, 20-27. doi:10.15581/002.ART-2128

Peus, C., Braun, S., & Frey, D. (2012). Despite leaders' good intentions? The role of follower attributions in adverse leadership - a multilevel model. Journal of Psychology/Zeitschrift für Psychologie, 220, 241-250. doi:10.1027/2151-2604/a000118

Peus, C., Sparr, J. L., Knipfer, K., & Schmid, E. (2012). Führend Wissen schaffen. Mehr als Einzelmaßnahmen: Zur Bedeutung professioneller Führung. Wissenschaftsmanagement, 4, 14-17.

Peus, C., & Sparr, J. L. (2012). Wer gute Mitarbeiter will, sollte sie weiterbilden und miteinander vernetzen. Unabhängige deutsche Universitätszeitung (DUZ), 5, 7.

Peus, C., Wesche, J., Streicher, B., Braun, S., & Frey, D. (2012). Authentic leadership: An empirical test of its antecedents, consequences, and mediating mechanisms. Journal of Business Ethics, 107, 331-348. doi:10.1007/s10551-011-1042-3

Braun, S., Wesche, J. S., Frey, D., Weisweiler, S., & Peus, C. (2012). Effectiveness of mission statements in organizations - A review. Journal of Management & Organization, 18, 430-444. doi:10.1017/S1833367200000687

Braun, S., Peus, C., & Frey, D. (2012). Is beauty beastly? Gender-specific effects of leader attractiveness and leadership style on followers’ trust and loyalty. Journal of Psychology/Zeitschrift für Psychologie, 220, 98-108. doi:10.1027/2151-2604/a000101

Frey, D., Peus, C., & Weisweiler, S. (2012). Ethikorientierte Führung im HC - Management. In P. Friederichs & S. Armutat (Hrsg.), Der Human Capital Auditierung - Aufgabe für das Personalmanagement (S. 223-244). Bielefeld: Bertelsmann Verlag.

Sparr, J. L., Pircher Verdorfer, A., Zeng, M. A., & Peus, C. (2012). Innovation und Forschungsleistung an den Universitäten: Hindernisse und Chancen aus der Perspektive von Wissenschaftlern und Wissenschaftsmanagern. Hochschulmanagement (HM), 4, 98-104.

Wesche, J. S., Nikitopoulos, A., Muck, P. M., & Peus, C. (2012). Was Praktikanten leisten können und wollen: Freiwilliges Arbeitsengagement im Praktikum. Wirtschaftspsychologie, 14, 70-82.

2011

Peus, C. (2011). Money over man versus caring and compassion? Challenges for today's organizations and their leaders. Journal of Organizational Behavior, 32, 955-960. 

Peus, C., Braun, S., & Frey, D. (2011). Konsistenztheorien. In D. Frey & H.-W. Bierhoff (Hrsg.), Sozialpsychologie – Individuum und soziale Welt (S. 61-83). Göttingen: Hogrefe.

Peus, C., & Welpe, I. (2011). Frauen in Führungspositionen - Was Organisationen wissen sollten. OrganisationsEntwicklung, 2, 47-55. 

Kastenmüller, A., Greitemeyer, T., Aydin, N., Tattersall, A. J., Peus, C., Bussmann, P., Fischer, J., Frey, D., & Fischer, P. (2011). Terrorism threat and networking: Evidence that terrorism salience decreases occupational networking. Journal of Organizational Behavior, 32, 961–977. doi:10.1002/job.745

Traut-Mattausch, E., Jonas, E., Schwennen, C., & Peus, C. (2011). Things will get better: Führt der Optimismus in den Erfolg von Steuerreformen zu weniger Widerstand, mehr Vertrauen und einer positiveren Einstellung? Wirtschaftspsychologie, 13, 43-52.

Weisweiler, S., Peter, T., Peus, C., & Frey, D. (2011). Personalentwicklung für Wissenschaftler/innen – Professionalisierung von Selbst-, Führungs- und Lehrkompetenzen. Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 6, 325-340. doi:10.3217/zfhe-6-03/27

Weisweiler, S., Peus, C., Nikitopoulos, A., & Frey, D. (2011). Insights on human functioning as a basis for humanistic management education. In W. Amann, C. Dierksmeier, M. Pirson, H. Spitzeck, & E. von Kimakowitz (Eds.), Business Schools Under Fire: Humanistic Management Education as the Way Forward (pp. 52-64). Cambridge: University Press. 

2010

Peus, C., Kerschreiter, R., Frey, D., & Traut-Mattausch, E. (2010). What is the value? Economic effects of ethically-oriented leadership. Zeitschrift für Psychologie/Journal of Psychology, 218, 198-212. doi:10.1027/0044-3409/a000030

Peus, C., Kerschreiter, R., Traut-Mattausch, E., & Frey, D. (2010). Ethics and economic success: Do they contradict each other or belong together? Zeitschrift für Psychologie/Journal of Psychology, 218, 195-197. doi:10.1027/0044-3409/a000029

Peus, C., Braun, S., Weisweiler, S., & Frey, D. (2010). Kompetent führen, führend forschen? Professionalisierung der Führungskompetenz an deutschen Universitäten. OrganisationsEntwicklung, 29, 38-45. 

Frey, D., Nikitopoulus, A., Peus, C., Weisweiler S., & Kastenmüller, A. (2010). Unternehmenserfolg durch ethikorientierte Unternehmens- und Mitarbeiterführung. In U. Meier & B. Sill (Hrsg.), Führung. Macht. Sinn. (S. 637-656). Regensburg: Friedrich Pustet.

Pawlowska, B., Braun, S., Peus, C., & Frey, D. (2010). Academic leadership: The effect of leader-follower incongruence and cognitive processes on perceptions of leader adversity. In T. Hansbrough & B. Schyns (Eds.), When leadership goes wrong: Destructive leadership, mistakes and ethical failures (pp. 479-512). Charlotte, NC: Information Age Publishing.

Wesche, J. S., May, D., Peus, C., & Frey, D. (2010). Leadership corruption: Influence factors, process and prevention. In T. Hansbrough & B. Schyns (Eds.), When leadership goes wrong: Destructive leadership, mistakes and ethical failures (pp. 305-353). Charlotte, NC: Information Age Publishing.

2009 

Peus, C. (2009). Was bringt Frauen an die Spitze? Ergebnisse eines internationalen Forschungsprojekts. In A. Lehr (Hrsg.), We Women + Economy –  Erfolg: Nur wer seinen eigenen Weg geht, kann nicht überholt werden! (S. 230–233). München: We Women + Economy Medien.

Peus, C., & Frey, D. (2009). Humanism at work: Crucial organizational cultures and leadership principles. In H. Spitzeck, M. Pirson, W. Amann, S. Khan, & E. von Kimakowitz (Eds.), Humanism in Business- perspectives on responsible business in society (pp. 260-277). Cambridge: Cambridge University Press.

Peus, C., Frey, D., & Braun, S. (2009). Einsatz von Gruppenworkshops in Kombination mit Individualcoaching zur Förderung von Führungskompetenzen. In B. Birgmeier (Hrsg.), Coachingwissen – Denn sie wissen nicht, was sie tun? (S. 363-374). Wiesbaden: Verlag für Sozialwissenschaften. 

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Braun, S., Nazlic, T., Weisweiler, S., Peus, C., & Frey, D. (2009). Effective leadership development in higher education: Individual and group level approaches. Journal of Leadership Education, 8(1), 195-206.

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Frey, D., Gerkhardt, M., Fischer, P., Peus, C., & Traut-Mattausch, E. (2009). Change Management in Organisationen – Widerstände und Erfolgsfaktoren der Umsetzung. In L. v. Rosenstiel, M. Domsch & E. Regnet (Hrsg.), Führung von Mitarbeitern – Handbuch für erfolgreiches Personalmanagement (S. 561-572). Stuttgart: Schäffer-Poeschel.

Frey, D., Kerschreiter, R., Peus, C., Streicher, B., Traut-Mattausch, E., & Streicher, B. (2009). Förderliche und hinderliche Bedingungen hinsichtlich der Umsetzung und des Transfers bei Weiterbildungsmaßnahmen – eine sozialpsychologische Perspektive. In G. Etzel (Hrsg.), Besser mit Weiterbildung (S. 19-42). Norderstedt: Books on Demand.

2008

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Fischer, P., Frey, D., Peus, C., & Kastenmueller, A. (2008). The theory of cognitive dissonance: State of the science and directions for future research. In P. Meusburger, M. Welker, & E. Wunder (Hrsg.), Clashes of Knowledge- Orthodoxies and Heterodoxies in Science and Religion (S. 189-198). Heidelberg: Springer. 

Frey, D., Frey, A., Peus, C., & Osswald, S. (2008). Warum es so leicht ist, Werte zu proklamieren und so viel schwieriger, sich auch entsprechend zu verhalten. In E. Rohmann, M. J. Herner, & D. Fetchenhauer (Hrsg.), Sozialpsychologische Beiträge zur Positiven Psychologie (S. 226-247). Lengerich: Pabst Science Publishers. 

Frey, D., Maier, G. W., Traut-Mattausch, E., Fischer, P., & Peus, C. (2008). Wie kommt das Neue in die Welt? Psychologische Aspekte von Innovation und Kreativität in kommerziellen und sozialen Organisationen. In Universität Bielefeld, Survey GmbH + Co.KG, Bertelsmann Stiftung & Initiative für Beschäftigung OWL e.V. (Hrsg.), Edition Netzwerkwelten, Bd. 4: Netzwerke: Businessinnovationen und Kooperationskultur im Spannungsbogen zwischen Forschung und Praxis (S. 46-56). Bielefeld: Kleine Verlag. 

Frey, D., & Peus, C. (2008). Vergleiche, Wettbewerb, Evaluation und Rankings in Schulen: Einige Anmerkungen. Schulmanagement, 12/08, 11-13. 

Traut-Mattausch, E., Frey, D., & Peus, C. (2008). The psychology of Homo Economicus. Zeitschrift für Psychologie/Journal of Psychology, 216(4), 195-197. doi:10.1027/0044-3409.216.4.195

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Weisweiler, S., Weiss, J., & Peus, C. (2008). Exzellenz durch Führungskompetenz. Personal, 07-08, 38-40.

2007

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Frey, D., Peus, C., & Weisweiler, S. (2007). Unternehmensnachfolge: Chance und Herausforderung für eine ethikorientierte Führung und eine partnerschaftliche Unternehmenskultur. In A. E. Mach (Hrsg.), Die Unternehmenskultur im Familienunternehmen. Was trägt sie, was prägt sie, was bedeutet sie für den Unternehmenserfolg? (S. 47-63). München: Alphazirkel.

2006

Peus, C. (2006). Allgemeine Psychologie. In R. Windisch & J. Zosseder (Hrsg.), Sozialwissenschaften für die Ergotherapie (S. 10-46). München: Elsevier.

Peus, C., Frey, D., & Stöger, H. (2006). Theorie der kognitiven Dissonanz. In H.-W. Bierhoff & D. Frey (Hrsg.), Handbuch der Sozial- und Kommunikationspsychologie (S. 373-379). Göttingen: Hogrefe.

Frey, D., Osswald, S., Peus, C., & Fischer, P. (2006). Positives Management, ethikorientierte Führung und Center of Excellence - Wie Unternehmenserfolg und Entfaltung der Mitarbeiter durch neue Unternehmens- und Führungskulturen gefördert werden können. In M. Ringlstetter, S. Kaiser, & G. Müller-Seitz (Hrsg.), Positives Management (S. 237-265). Wiesbaden: Gabler: Edition Wissenschaft.

Frey, D., Peus, C., Brandstätter, V., Winkler, M., & Fischer, P. (2006). Zivilcourage. In H.-W. Bierhoff & D. Frey (Hrsg.), Handbuch der Sozial- und Kommunikationspsychologie (S. 180-186). Göttingen: Hogrefe. 

2005

Peus, C. (2005). Impact of different leadership styles on followers' innovativeness, performance-related attitudes, and organizational performance (Inaugural-Dissertation). Ludwig-Maximilians Universität, München.

Frey, D., Peus, C., & Traut-Mattausch, E. (2005). Innovative Unternehmenskultur und professionelle Führung – entscheidende Bedingungen für eine erfolgreiche Zukunft? In D. Kudernatsch & P. Fleschhut (Hrsg.), Management Excellence (S. 351-376). Stuttgart: Schäffer-Poeschel.

2004 

Peus, C., Traut-Mattausch, E., Kerschreiter, R., Frey, D., & Brandstätter, V. (2004). Ökonomische Auswirkungen professioneller Führung. In M. Dürndorfer & P. Friederichs (Hrsg.), Human Capital Leadership (S. 193-207). Hamburg: Murmann.

Frey, D., Brandstätter, V., Peus, C., & Winkler, M. (2004). Zivilcourage: Intoleranz gegenüber Intoleranz. In H. R. Yousefi & K. Fischer (Hrsg.), Interkulturelle Orientierung – Grundlegung des Toleranz-Dialogs, Teil II: Angewandte Interkulturalität (S. 431-452). Nordhausen: Traugott Bautz. 

Frey, D., Peus, C., & Jonas, E. (2004). Soziale Organisationen als Centers of Excellence mit Menschenwürde - Zur Professionalisierung der Mitarbeiter- und Unternehmensführung. In B. Maelicke (Hrsg.), Personal als Erfolgsfaktor in der Sozialwirtschaft (S. 27-52). Baden-Baden: Nomos.