Stephanie Rehbock, M.A.

Sprechstunde: nach Vereinbarung
Raum: Arcisstr. 21, Gebäude 0505, Zwischengeschoss, Raum Z569

E-Mail: stephanie.rehbock (at) tum.de
Telefon:+49 89 289 24097
Fax: +49 89 289 24093

Stephanie Rehbock ist seit Juni 2016 wissenschaftliche Mitarbeiterin und Doktorandin an der Professur für Forschungs- und Wissenschaftsmanagement. Sie studierte Kommunikationswissenschaft (B.A.) sowie den internationalen Master-Studiengang Psychology of Excellence in Business and Education (M.A.) an der Ludwig-Maximilians-Universität München. Anschließend war sie über drei Jahre für die Unternehmensberatung Accenture tätig und beriet schwerpunktmäßig Klienten zu den Themen Change Management, Leadership und Team Development bei internationalen Transformationsprojekten.

In ihrer Forschung befasst sich Stephanie Rehbock mit Führung, Diversity und der Führungskräfteentwicklung in Wirtschaft und Wissenschaft. Im Rahmen ihrer Tätigkeit engagiert sich Stephanie Rehbock in der studentischen Lehre, als Dozentin im Weiterbildungsprogramm der Professur und für die Programme des Executive Education Center der TUM School of Management.

Kurz Vita

seit 06/2016
Wissenschaftliche Mitarbeiterin und Doktorandin an der Professur für Forschungs- und Wissenschaftsmanagement, TUM School of Management
2013-2016 Management Consultant, Talent & Organization, Accenture GmbH
2015 Management Consultant, Automotive Industry, Shanghai, Accenture China
2012 M.A. Psychology of Excellence in Business and Education, LMU München
2010-2012 Werkstudentin im Bereich Corporate Development Executives, Siemens AG
2010 B.A. Kommunikationswissenschaft, LMU München
2009 Auslandsstudium an der Sciences Po, Paris

Publikationen

Beiträge in nationalen Zeitschriften

Peus, C., Hubner, S., Dutz, R., & Rehbock, S. (Hrsg.) (2018). Erfolgsfaktoren für wissenschaftliche Karrieren (Editorial zum Themenschwerpunktheft). Hochschulmanagement, 03/2018. ISSN 1860-3025.

Rehbock, S. & Hubner, S. (2018). Stereotype als Karrierekiller? news - Gender | Politik | Universität, 01/2018, 19-23.

Rehbock, S., Horvath, L.K., & Hentschel, T. (2017). Geschlechtergerechtes Talentmanagement in der Wissenschaft. Personal- und Organisationsentwicklung in Einrichtungen der Lehre und Forschung, 1/2017, 19-25.

Konferenzbeiträge

Rehbock, S., & Peus, C. (2019, August). Selfish Start, Selfless Senior? Shifting Expectations in Academic Career Advancement. Paper accepted for presentation at the Annual Meeting of the Academy of Management in Boston, Massachusetts, USA.

Rehbock, S., Pircher Verdorfer, A., & Knipfer, K. (2019, August). Rate my Professor: Implicit Leadership Theories in Academia. Paper accepted for presentation at the Annual Meeting of the Academy of Management in Boston, Massachusetts, USA.

Rehbock, S., Knipfer, K., Hubner, S., & Peus, C. (2019, May). The role of power in leader identity construal. Paper accepted for presentation at the 4th Interdisciplinary Perspectives on Leadership Symposium (IPLS), Corfu, Greece.

Rehbock, S., Knipfer, K., & Peus, C. (2018, December). Gendered Requirements in STEM Careers. Poster presented at the conference Frauen in der digitalen Zukunft: Stereotype durchbrechen, Technical University, Munich, Germany.

Rehbock, S., Knipfer, K., Hubner, S., & Peus, C. (2018, September). Balancing Multiple Roles as a Professor: A Typology of Academic Leaders. Paper presented at the 51st Congress of the DGPs (Deutsche Gesellschaft für Psychologie), Frankfurt, Germany.

Rehbock, S., Knipfer, K., & Peus, C. (2018, September). Professors’ Daily Job Challenges – A Basis for Targeted Leadership Development in Higher Education. Paper presented at the 51st Congress of the DGPs (Deutsche Gesellschaft für Psychologie), Frankfurt, Germany.

Rehbock, S., Knipfer, K., & Peus, C. (2018, September). Why You Should Move Up Like a Man, But Lead Like a Lady: Gendered Requirements in Academic Careers. Paper presented at the conference of the Commission Personnel Management (Wissenschaftliche Kommission Personal) of the German Academic Association for Business Research (VHB) in Munich, Germany.

Rehbock, S., Knipfer, K., Hubner, S., & Peus, C. (2018, August). Born Researcher or Political Influencer? Professorial Identity in Higher Education. Paper presented at the Annual Meeting of the Academy of Management in Chicago, Illinois, USA.

Rehbock, S., Knipfer, K., & Peus, C. (2017, September). Implizite Führungstheorien in der Wissenschaft – Anforderungsdiskrepanzen zwischen Aufstieg und Erfolg von Führungspersonen. Paper presented at the 10th conference of the section Work-, Organizational- and Business psychology (AOW) of the German Psychological Society (DGPs), Dresden, Germany.

Chapter in edited book

Rehbock, S. (2020). Academic Leadership: Challenges and Opportunities for Leaders and Leadership Development in Higher Education. In: M. Antoniadou, M. Crowder (Eds.), On Being an Academic in the Modern Higher Education. Edward Elgar Publishing.